Chiptuning; wie heeft er ervaring mee?

Wie heeft zijn of haar auto laten chiptunen en heeft daar positieve dan wel negatieve ervaringen mee? Zijn de prestaties echt beter? Is de auto zuiniger of juist niet? Heb je gedoe gehad met garantiegevallen? Heb je een diesel of benzineauto?

Ik rij een BMW 325i touring (E90), iemand die daar iets over kan toeteren, heeft bij voorbaat een plusduim te pakken.

paulus811
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ha, die Paulus811;

Ik heb zelf nooit een auto laten chippen, maar ken wel ervaringen uit de eerste hand van een aantal mensen die dat hebben laten doen. Dat ging allemaal om turbodiesels en door een van de grotere specialisten gedaan. Die mensen waren allemaal erg tevevreden over de verbeterde prestaties, een enkeling vond zijn auto iets zuiniger als hij ook rustig reed, maar goed, waarom laat je je vermogen dan nog opvoeren? Voor een benzineauto zonder turbo (zoals een 325i) is het een ander verhaal. Zonder verdere wijzigingen aan bijvoorbeeld uitlaat of nokkenassen zal de winst gering zijn. Een procent of vier, vijf maximaal en dat is weinig meer dan het verschil tussen een vuil en een schoon luchtfilter en een nieuw setje bougies.

Toegevoegd na 6 minuten:
De mensen die ik heb gesproken hadden het chippen via de dealer onder garantie laten doen of het ging om auto's waarvan de garantie al was verlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk eens bij dit bedrijf(link), daar kunt u zien wat uw bmw 325i voor een vermogen heeft en wat het vermogen word na het chippen, ze geven drie jaar volledige garantie dus zal dat het ook wel waard zijn om te doen, maar dat is dan aan u ;)

Groeten