Waarom staat er boven een dwangbevel in naam der koningin?

Mijn vriendin belde mij en zei dat ze een dwang bevel heeft gekregen!
bovenaan staat in naam der koningin.
ze zei waarom staat dat er boven, wat weet de koningin hiervan af?
ik kijk er haar nu op aan, of zou zij ervan af weten?
wie kan zeggen waarom het erboven staat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je kan het ook vergelijken met een stempel die ze nog wel eens op een pakje shag zetten : zo een antieke stempel : totaal zonder inhoud of functie maar het stamt nog uit de tijd dat de koningin nog veel te zeggen had in dit land
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkeerde categorie??

Het beste antwoord

Een deurwaarder, die dat dwangbevel verzorgt is een openbaar ambtenaar, die dus wettelijke taken uitvoert.
Zo'n dwangbevel is niet zomaar iets, maar is te vergelijken met een gerechtelijk vonnis.

Het dwangbevel moet aan het hoofd voeren de woorden: In naam des Konings (In naam der Koningin), omdat daarmee duidelijk is dat het namens de overheid komt en niet zomaar namens de gerechtsdeurwaarder als persoon.

De koningin is weliswaar lid van de regering, maar weet natuurlijk niet zelf van ieder dwanbevel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede uitleg

Andere antwoorden (4)

Een dwangbebel is een bevel namens de overheid en ik denk niet dat de koningin van elke zaak wat af weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wettelijk geregeld.
Zij staat aan het hoofd van het land.
De koningin weet natuurlijk niet van elke zaak af.
Er hangt ook altijd een portret van de huidige koning(in) in een rechtszaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koningin is gewoon de personificatie van de Staat. Rechtspraak, wetgeving, gratie, het gebeurd allemaal in naam der Koningin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Koning(in) is ons staatshoofd.