hoe zorg ik dat ik maar 3 dagen ongesteld bent?

ben vandaag ongesteld geworden maar maandag is oudjaars dag en dan ben ik de heledag weg en bezig dan wil ik liever niet ongesteld zijn tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (3)

Het ligt eraan of je aan de pil bent of niet.
Als fit het geval is kan je beginnen met een nieuwe strip en zal je ongesteldheid (tenminste dat was bij mij altijd zo) een heel stuk minder zijn of juist wegblijven.
Heb je dan die nieuwe strip op dan kan je alsnog de stopweek houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pil slikken om je ongesteldheid te stoppen werkt niet. Het loslaten van het baarmoederslijmvlieg (het bloed) is al gebeurd en dat kun je nu niet meer stoppen. Het kan wel zijn dat je menstruatie er iets lichter van wordt, maar de pil is dan ook zoiezo niet veilig meer.

Als je problemen hebt met veel weg zijn omdat je dan geen maandverband/tampon kan wisselen kun je altijd overwegen om een maandverband en tampon te dragen. Als je niet ongesteld wil zijn omdat je dan last hebt van buikpijn zou je iets als Alive Feminax kunnen proberen, dan heb je waarschijnlijk minder last van buikpijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tampon moet wel regelmatig vervangen worden.
Voor zover je de duur van je menstruatie kunt beïnvloeden, is het daarvoor eigenlijk te laat op het moment dat je al ongesteld BENT. JE zou tevoren de pil kunnen doorslikken om een periode over te slaan, bijvoorbeeld, maar nu nog de pil nemen heeft geen effect .

Het hoort er nu eenmaal bij, ook op zon- en feestdagen. En met de huidige hulpmiddelen (wegwerptampons- en maandverband en zelfs een Keeper / mooncup die je maar eens of tweemaal per etmaal hoeft te verschonen) is verschonen een fluitje van een cent , dus het ongemak van onze oma's met niet tegen doorlekken beveiligd zelfgebreid katoenen wasbaar maandverband, kunnen we ons niet eens iets bij voorstellen.

Veel seks / orgasmes die de baarmoeder doen samentrekken, kunnen de menstruatie iets verkorten, maar dan praat je over uren, niet over dagen. Bovendien kost dat uiteindelijk meer tijd en werk dan elke pakweg vier uur even naar de WC voor een verschoning. Je zult toch, hoe druk de dag ook is, ook af en toe moeten plassen ?

Er zit dus weinig anders op dan je er bij neerleggen, zorgen voor voldoende verschoning , en er verder niet moeilijk over doen. En volgende keer beter plannen ; als je een menstruatie wilt overslaan, zul je eigenlijk vanaf de menstruatie daarvoor de pil moeten slikken, en doorgaan met de volgende strip zonder stopweek. Vrijwel in alle gevallen blijft de menstruatie dan weg.